HPD „KLIKUN” PLETERNICA Listopadski izleti po Papuku i Dilju!

Lijepo listopadsko vrijeme koriste i članovi HPD „Klikun” Pleternica pa su proteklih dana pošli na nekoliko izleta. O svemu tome na svom facebook profilu izvijestio je Dragutin Kepić.

PAPUK – Stražemanski stari grad 584 m n/v
06. listopada 2024.

Izleti nedjeljom u dva za “KLIKUNAŠE” je poziv na tjelesne aktivnosti u prirodi, druženje, razgovore, … i čašćenje. Kako bi izbjegli kaljave putove poslije kiše idemo prema Papuku. Uz put nailazimo na auto – reli iznad Drage, ni svinje ne bi ušle u to blato. Gledamo mi njih, a oni nas i čudom se čudimo tko je luđi. Dolazimo do križanja Sokoline – Stražemanski stari grad. Do sada nismo hodali ovom stazom pa idemo istražiti. Uz put skupljamo sunčanice netko će imati dobar objed. Zadnjih pedesetak metara poprilično nas je ugrijalo zbog strmine, ali mjesto je posebno s prekrasnim vidicima na sve strane. Okrjepa i odmor na suncem obasjanom proplanku. Ako se malo spustimo ispod južne padine vide se ostaci zidina starog grada. Povratak je puno lakši i ubrzo stižemo na cestu. Još uvijek su nabrijani relijaši u blatu, nekima je zasmetalo naše hodanje širom šorom pa nas upozoravaju na svoju prisutnost iako je staza obilježena planinarskim oznakama. Nekada bliski susreti izazivaju nepotrebne tenzije. Idemo svojim putem. Uzdravlje!

PAPUK – Grad 584 m n/v
13. listopada 2024.

Ponavljamo šetnju od prošle nedjelje za one koji nisu bili na ovom uzvišenom i povijesnom mjestu Stražemanskom starom gradu. Danas krećemo ispred crkve Sv. Mihaela u Stražemanu. Orni za trčanje, ne samo za hodanje pozdravljaju vas veseli “KLIKUNAŠI” osmjesima i mahanjem ručica. Oni mlađi 50+ odjuriše naprijed, a mi stariji se gegamo i zagledamo stare kuće, štagljeve, bunare, … zidane kamenom i ciglom, lijepo ih je vidjeti. Malo uz brijeg pa kroz borovu šumu stižemo do staze koja uz malo veći uspon vodi do Grada. Još u srednjem vijeku ovdje je bila utvrda što se vidi po ostacima južnog zida, mjesto s pono sunca i energije koristimo za odmor i čašćenje, Anđa opet ispekla pitu, a ima i kolača kao za kirvaj.
Gdje je lijepo ostani što duže i ostadosmo do sumraka. Uspon je naporan ali silazak je teži, neka sila nas gura, a kočnice slabe. Uz put ima i gljiva, Miri za sutrašnji ručak, a vama nekoliko fotki današnjeg špancira. Uzdravlje!

DILJ GORA – Djedina Rijeka
20. listopada 2024.

Posjetili smo Djedinu Rijeku, selo smješteno na zapadnim obroncima Dilj gore u prekrasnoj udolini s kućama starim stotinjak godina koje bi trebalo zaštititi i sačuvati od propadanja.
Zašli smo jednim sokakom i kroz voćnjake ušli u šumu, malo uz brdo pa okolo – naokolo izišli na jedan proplanak obasjan popodnevnim suncem, prava divota s pogledom na cestu prema Kaliniću, vidi se žalosna vrba kod izvora Rosinca. Kao i uvijek malo hodamo, a onda se častimo, to je ono kada napišem hodo-čašće. Danas nije bilo puno hodanja, više čašćenja. Povratak je prečicom kroz šikaru i mala nizbrdica, evo nas na drumu gdje nas čekaju Mira i Vina naši dragi prijatelji. Još malo čašćenja, pokoji vic i puno smijeha. Za milošću jabuka tko koliko može nositi ja sam dobio bundevu. Hvala Didovcima! Zdravi i veseli bili uz nekoliko fotki “KLIKUNAŠA”. Uzdravlje!