U POŽEŠKOJ KATEDRALI Orguljaški koncert pod nazivom „Slava Vječne Crkve“ održao je Tomaž Sevšek Šramel

 
U sklopu Orguljaških večeri u požeškoj Katedrali solistički koncert pod nazivom „Slava Vječne Crkve“ održao je Tomaž Sevšek Šramel, orguljaš franjevačke crkve u Šiški (Ljubljana – Slovenija). Tomaž Sevšek, orguljaš i čembalist, koncertni je solist i komorni glazbenik, posvećen repertoaru od kasne renesanse do glazbene avangarde. Redovito nastupa s orkestrom Slovenske filharmonije i orkestrom Slovenske radiotelevizije pod ravnanjem istaknutih dirigenata kao što su Ari Rasilainen, George Pehlivanian, Pavel Kogan, Hartmut Haenchen, Marko Letonja i Grete Pedersen. Održao je koncerte na nekoliko poznatih povijesnih orgulja, uključujući najstarije orgulje na svijetu u Sionu (Švicarska), Schnitgerove orgulje u Weeneru (Njemačka) i renesansne orgulje u Valvasonu i Mantovi (Italija). Često nastupa na klavikordu i zaboravljenom instrumentu, francuskome umjetničkom harmoniju. U požeškoj Katedrali se predstavio djelima Johanna Sebastiana Bacha, Primoža Ramovša, Jehana Alaina, Oliviera Messiaena i Blaža Arniča.
Središnje mjesto tijekom koncerta pripalo je skladbi „Pojavak Vječne Crkve“ Oliviera Messiaena, francuskog skladatelja bogate duhovnosti, u čijem se čitavom opusu kao važan element vidi zagledanost u onostrano, kao i u ovozemne manifestacije nebeskog. Ugođaj koji je orguljaš Sevšek Šramel svojim koncertom podastro bio je prvenstveno slavljenički: bilo da je riječ o kratkim i svečanim Ramovševim Fanfarama, nešto duljem Arničevu Koncertnom preludiju ili pak Bachovom Preludiju i fugi u Es-duru, djelu koje u sebi pokazuje elemente orkestralne suite. 

Izvor: Požeška biskupija

Vezano
Vezano